torsdag den 24. november 2016

DSB rejsetidsgaranti

Det er aldrig sjovt at tog aflyses. Lad det være starten på denne artikel. Jeg tror vi alle har stor sympati med de økonomiske udfordringer som statens jernbaneselskab har på persontrafik-materiellet. Både politiske og ledelsesmæssige udfordringer har givet en fastlåst situation rent materielmæssigt, som naturligvis påvirker forsinkelser.


Til gengæld er det så også super-irriterende, at man ikke i forbindelse med ansøgning om kompensation for aflyst tog ikke kan få en ordentlig service. Autosvaret fortæller én, at man kan forvente svar inden for 2-3 uger. Det skal fedt hjælpe, at man - udover at kunne blive upopulær hos en arbejdsgiver for at komme for sent - kan vente flere uger på sagsbehandlingen!

For min egen del var jeg her til morgen heldigvis på vej hjem fra job, så det var mindre alvorligt. Men som denne blog antyder, handler det ikke kun om mig, men om selve kundeservicen, Da jeg tidligere var studerende, forsøgte man at 'nøjes' med kun at kompensere med tillægsbillettens pris, men accepterede først efter en indsigelse fra min side også at betale for en del af Ungdomskortet der denne dag dannede grundlag for selve turen, da et tog blev aflyst pga signalsystemnedbrud på hele Sjælland.

Jeg forstår godt udfordringen. Jeg forstår også godt tidspresset. Dog forstår jeg ikke hvorfor man ikke laver et link hvor folk kan komme med gode forslag til en hjemmesides webmaster om forbedringer.

Når du er undervejs har du f.eks. ikke skærmdump fra hele rejsen endnu på din mobil, men burde kunne indtaste kontonavnet på dit rejsekort. Så kan kundebehandleren selv slå rejsen op. Ingen grund til vedhæftninger og jongleren med Android-telefonen for at få det hele til at fungere.

Der er så mange muligheder for forbedring af formularer rundt omkring på virksomheders hjemmesider, så det betaler sig for alle, at indtænke kundeservice - og den gode kundeoplevelse - i sit arbejde med den slags online formularbehandling.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar