tirsdag den 19. april 2016

Raadvad Online - læser de det du skriver?

Jeg rettede i aftes henvendelse til Raadvad - nu fusioneret med Fiskars - angående en kasserolle jeg vandt i en konkurrence via Hjemmets køkkenkryds for godt fire år siden. Æsken omtalte en 10-årig garanti, og jeg vil straks nævne, at jeg IKKE forventede ombytning, men gerne ville høre om der havde været en produktionsfejl.

Du kan læse min mail her [Ekstra linjeskift er fjernet for læsbarheden/længden på artiklen]:
Hej
Jeg vandt i slutningen af 2011 eller starten af 2012 en lille 14 cm kasserolle som del af Hjemmets køkkenkryds. Lad mig starte med, at sige, at i starten var det en udsøgt fornøjelse. Selv en sauce bernaise kunne ikke brænde på, og på mange måder et genialt produkt.
Jeg fik senere en gryde som del af en julegave til medarbejderne fra Le Creuset, og det er også blandt de bedre på markedet. :-)
MEN: jeg har for nylig oplevet, at min Raadvad-gryde begynde at ruste - se vedhæftede fotos af både grydens inderside og bunden. Bunden er ok, men indersiden gør, at kasserollen nu kun egner sig til æggegryde...
Jeg kan ikke formelt rejse nogen krav om at udnytte en garanti, men jeg mener at huske, at æsken denne kasserolle ankom i nævnte 10 års garanti, og derfor ville jeg blot skrive til jer, for at høre om der var produktionsfejl på 14 cm-kasserollen, eller det var en del af en udgået serie I udloddede, da de gryder man nu kan se på jeres hjemmeside nu er rent stål.
Fortsat god vind herfra. Håber I får succes med sammenlægningen/fusionen med Fiskars.

Jeg fik dette svar:
Hej Henrik
Tusind tak for din henvendelse.
Grunden til at din gryde begynder at ruste er fordi belægningen er medtaget pga slitage.
Garantien omfatter produktionsfejl men ikke slid der opstår ved brug.
Denne gryde er derfor ikke reklamationsberettiget.
Rigtig god dag.

Med venlig hilsen

Merete
Assistant, Customer Service
Fiskars Denmark A/S


Jeg vil nødig fornærme nogen, men det var faktisk ikke det, jeg spurgte om. Jeg kan godt regne ud, at en gryde bliver slidt, men jeg forventer, at leverandøren af et produkt har taget højde for, at folk naturligvis ikke køber en gryde for ikke at bruge den!

HVIS man lover 10 års garanti, må produktionen være lagt an på forventeligt slid i løbet af det årti. :-)

Det jeg således fik svar på, var således, at jeg lige så godt kan vælge et hvilket som helst andet produkt, og her kunne Royalty Line eller Le Creuset være relevante navne, når nu man fra Raadvad/Fiskars ikke ønsker at tage stilling til om de 10 år er en realistisk garanti.

Jeg tror sagtens man kunne finde klogere formuleringer, men jeg tillader mig således at bemærke, at Raadvad-gryder ikke kan anbefales herfra. Dog hører jeg gerne fra læserne, hvis du har været glad for dine gryder i kommentarfeltet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar