torsdag den 22. december 2016

Den hårde konkurrence presser kundeservicen flere steder

Den hårde konkurrence presser kundeservicen flere steder, og det er faktisk rigtig godt nyt for kunderne. Virksomhederne er nemlig ved at opdage, at de ikke længere kan komme uden om, at vi kunder vælger med fødderne.

Da jeg startede denne blog var det for at sætte fokus på både den gode og den mindre gode kundeservice. Det har jeg ikke fortrudt, for der er noget befriende ved at dele både de rigtig gode, men også de rigtig dårlige oplevelser. Så kan andre kunder også vælge at handle andre steder når det ser rigtig skidt ud. Omvendt kan folk også få en anbefaling til de steder, hvor det bare fungerer.

F.eks. er DAO - Dansk Avis Omdeling - en super kilde til fordeling af breve og pakker. De gange jeg har fået enten film eller gavekort fra gavekortet.dk har det bare fungeret. Du vågner om morgenen til en sms om at 'vi har været forbi', og det er altså bare super godt. Man får leveret sine ting samtidig med andre får deres morgenaviser, og det kører bare.

I den modsatte ende af skalaen har vi så PostNord, som ikke altid håndterer tingene helt så professionelt. Der er en del at stramme op, og vi kunder kan jo håbe, at de tager skeen i den anden hånd her i det nye år, 2017.

Herfra skal lyde et varmt ønske om en Glædelig jul samt et Godt og lykkebringende nytår til alle bloggens læsere. :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar