Da jeg i juni 2016 skrev artiklen "Saxo - en stærk spiller på bogmarkedet", var der naturligvis stor ros til vores danske netboghandel Saxo. Jeg har ikke altid husket at tjekke bøger via Saxo, for jeg modtager stadig nyhedsbreve fra flere amerikanske forfattere, og derfra fører links jo gerne til Amazon...
Det blev til en lidt skuffende oplevelse også denne gang - for min tidligere pakke var også forsinket i forhold til forventet ankomst, og senest er det nu en uge over tid på en pakke med tre bøger. Irriterende når den ene af bøgerne skal bruges ifm noget privat research.
I takt med at Amazons portopriser er steget væsentligt, så er kvaliteten af denne faldet lige så støt - og det gør det ganske uinteressant at frygte deres entre på det europæiske nærmarked, for hvis ikke de gør noget ved denne kvalitetsbrist, så kan jeg kun undre mig over, at danske medier har omtalt dem så positivt som det er sket. Det lugter lidt af det, man tidligere kaldte luderstof på journalisthøjskolen når/hvis man blot gentager pressemeddelelser som om de var redaktionelt indhold. :-)
Mine erfaringer med Amazon er i hvert fald kraftigt på nedadgående, og der er kun én fransksproget bog, der mangler i samlingen, som jeg hidtil ikke har kunne finde ad andre kanaler, og så kan en årelang relation være helt slut.
Har du, kære læser, haft lignende erfaringer med Amazon?
Ingen kommentarer:
Send en kommentar